המכללה למדינאות - סיכום שנה וברכות לשנה החדשה

  אלול תשע"ח | 9/18  
   
 
 

בוגרים, ידידים ושותפים לדרך,

סוף השנה ותחילתה של חדשה זהו זמן מצוין להביט אחורה בסיפוק ולשתף אתכם מעט במה שקרה השנה בתכניות המכללה השונות ובקהילת הבוגרים וגם להפנות את המבט אל העתיד. הדיונים היומיומיים בשיח הציבורי על חוק הלאום ועל נאום השבטים, על אונר"א, על שגרירויות בירושלים ועל עתיד יו"ש, על הסכמים קיבוציים ועל מדיניות החינוך - כל אלו מבהירים לנו כל יום מחדש את חשיבות המאמץ של המכללה, לקדם מנהיגים ושיח מדיניות שהם גם מקצועיים לעילא וגם ציונים-יהודים ללא כחל ושרק.
 

שנה טובה ומתוקה לכם, לקהילת המכללה ולכל ישראל.
ד"ר אסף מלאך, ראש המכללה.

קצת מהנעשה בתכנית המצטיינים לזהות ומדיניות:

למידה:
השנה חילקנו לכל תלמיד דיסק און קי בו נאספו כ- 600 מאמרים, קטעי עיתונות, מצגות וחקיקה בהתאם לתוכנית הלימודים, במטרה להנגיש את חומרי הקריאה ולהרחיב את מאגר הלמידה המאפשר העמקה בנושאים השונים. אל דאגה, לא ויתרנו על המקראות!
 

סיורים:
קיימנו השנה 5 סיורים- דרום תל אביב, שומרון, אתגר הבדואים בנגב, ירושלים ויהודה. הסיורים במכללה מתקיימים במסגרת "סיורי זהות" בהם המיקוד הוא בפרספקטיביות תרבותיות והיסטוריות או במסגרת "סיורי מדיניות" בהם המוקד הוא בסיור שטח ועמידה מקרוב על סוגיה ציבורית בוערת.
 


 

ליווי אישי:
השנה הוחלט להעצים את מעורבותה של המכללה בהתפתחות האישית של התלמידים. מעבר לשיחות הפתיחה והאמצע אשר התקיימו עם כל אחד ואחת מהסטודנטים, קיימנו סדנה ייעודית עם גב' שרית טביב מילמן, מומחית לייעוץ ארגוני, אשר נתנה כלים לבירור ומימוש הצעד העתידי הבא. בנוסף לסדנה הקבוצתית, קיימו כלל הסטודנטים שיחה אישית עם שרית.
 

מה חדש בקהילת הבוגרים?

מתמחים:
תכנית המתמחים פותחת צוהר לעשייה ציבורית במשרדי ממשלה ורשויות מקומיות. התכנית אורכת 4 חודשים ובמסגרתה מובילים הבוגרים פרויקט אישי וזוכים לחניכה אישית ממנטור שמלווה אותם במהלך ההתמחות. בתכנית המתמחים השנה השתתפו 4 בוגרים במשרדים מגוונים: מטה הדיור, משרד האוצר; לשכת רה"ע לענייני מזרח העיר בעיריית ירושלים; האגף לביקורת פנים, משרד הבריאות; עתודות לישראל, משרד רה"מ.
 

צועדים:
תכנית "צעד קדימה בשירות הציבורי" מיועדת לבוגרי המכללה המעוניינים להשתלב בשירות הציבורי או שכבר נמצאים בו ורוצים להתקדם לתפקיד הבא. התכנית בנויה ממפגש אישי עם יועצת קריירה ומס' מפגשי סדנה קבוצתיים הכוללים- קריאת מכרזים אפקטיבית, סימולציות ראיונות, תכנון מסלול קריירה בשירות הציבורי ועוד.
 

מובילים:

"חדר אימונים למובילי מדיניות" היא תכנית המיועדת לבוגרים הנמצאים בתפקידי דרג בינוני-גבוה ומעוניינים להעמיק בסוגיית מדיניות משולחן עבודתם בדגש על ניתוח מעמיק, בירור השקפת עולמם והובלת שינוי מדיניות מיטבי לפתרון הסוגיה. התכנית כוללת מס' מפגשים אישיים עם מנטור בכיר בתחומם, מפגשים קבוצתיים ללמידה והתייעצות עמיתים משלב הניתוח ועד שלב יישום המדיניות.
 

עמיתי זהות ומדיניות:
תכנית עמיתי זהות ומדיניות נועדה לפתיחת אופקים חדשים בתחומי המדיניות הציבורית והעמקה נוספת בנושאי ליבה שנידונו בתכנית לזהות ומדיניות. בתכנית נפגשו העמיתים עם מרצים בכירים, אישי ציבור ומובילי מדיניות בציבוריות הישראלית. השנה השתלבו בתכנית כ- 25 בוגרים ובוגרות.
 

כנס הבוגרים השנתי:
שמחנו לראותכם בכנס הבוגרים שהתקיים ביוני האחרון בו השתתפו כ-150 בוגרות ובוגרים. בכנס נחשפנו לעשייתם של בוגרים בגלריית המדינאות והצגנו את מבנה קהילת המכללה. בנוסף, שמענו 4 הרצאות "טדינאות" מחכימות ומחדשות אותן הובילו בוגרי המכללה וקיבלנו את מחזור י"א לקהילת המכללה- ברוכים הבאים!
 

קצת מהכנס:

 

גלריית מדינאות

כנס המכללה למדינאות

עוד על קהילת המכללה

גיוס ומיון

זו הזדמנות להודות לכל הבוגרות והבוגרים שכיכבו בקמפיין גיוס המועמדים שלנו, אנו גאים בעובדה שאתם "הפנים של המכללה"! תודה מיוחדת גם לכל הבוגרים והבוגרות שהמליצו, מיינו, ראיינו והשקיעו רבות מזמנם בכדי לסייע לנו לקיים תהליך מיון איכותי ומקצועי.

טעימה מקמפיין הגיוס שלנו:

 
 

 אנו נרגשים לקבל את מחזור י"ב של תכנית המצטיינים לזהות המדיניות שימנה 17 נשים ו- 17 גברים, מתוכם 8 דוקטורנטים, המגיעים ממגוון תחומים של עשייה ציבורית משמעותית- בהצלחה!

שיתופי פעולה והתחלות חדשות:

בשנה החולפת עשינו צעד משמעותי בתחום ההכשרות במערכת הציבורית.

הכשרת בכירים לשירות המדינה - המכללה היתה ספק התוכן של תכנית 'משפיעים' המכשירה חרדים לשירות המדינה. מחזור א' של התכנית התקיים במבנה המכללה וזכה לשבחים רבים.

 

הכשרת קצונה בכירה בצה"ל - המכללה נכללה במאגד המכונים החדש של הצבא ותחל בפעילות מיד אחרי החגים. מקווים להרחבת הפעילות בתחומים אלו בשנה הקרובה.

 

 כ-200 בוגרים לקחו השנה חלק פעיל בפעילות קהילת המכללה! בין היתר השתלבו הבוגרים כמרצים בתכנית לזהות ומדיניות, השתתפו בתכניות הבוגרים, נכחו באירועי המכללה השונים ולקחו חלק בתהליך גיוס המועמדים לשנה הבאה- תודה לכולם!

 

בברכת שנה טובה, מתוקה ופוריה!

צוות המכללה

 
 
אתה מקבל מייל זה כי אתה בוגר של המכללה למדינאות, או כי אתה מופיע ברשימת התפוצה שלה לביטול