בוגרות ובוגרים יקרים!

בשבוע שעבר קיימנו במרכז בגין דיבייט (או "העימות" בשביל שוחרי השפה ביניכם) בין פרופ' נמרוד אלוני מסמינר הקיבוצים לד"ר אסף מלאך בנושא לימודי האזרחות. הדיון התעלה לרמה גבוהה, פחות עסק בפוליטיקה של לימודי המקצוע ויותר במהות- מודלים של דמוקרטיה, אוניברסליזם מול פרטיקולריזם, דמותו של האזרח האידיאלי וכו'. שמחתי לראות את אלו שהגיעו לאירוע, אלו שנעדרו יכולים להשלים את רוב הדיבייט בקישור המופיע בהמשך הניוזלטר. יש כוונה לשכלל בעתיד את הפורמט וליישמו על סוגיות ציבוריות נוספות.

לאחר החג תיפתחנה במכללה שתי סדנאות מיוחדות שיובלו ע"י בוגרי המכללה. הראשונה של אבי אסבן בנושא "כתיבת ניירות מדיניות" והשניה של גיל ברינגר בנושא "חקיקה". המקומות לשתי הסדנאות ספורים, כל הקודם זוכה. פרטים בהמשך הניוזלטר.

לקראת סוף יוני נקיים כמיטב המסורת ערב Ted בתל אביב, קול קורא להצעת נאומים יתפרסם מיד לאחר החג.

בינתיים התחלנו את המיונים למחזור י' של תכנית זהות ומדיניות, רוב האנשים מגיעים בגלל ששמעו מאחד מכם על המכללה ועל איכות התכנית. לכן, חשוב לנו לבקש מכם להמליץ לנו על חברים שאתם מאמינים שהם מתאימים.

לסיום אאחל לכולכם חג חירות שמח. אני מאמין שבדורנו אדם חייב לראות את עצמו לא רק כאילו יצא ממצרים, אלא גם כאילו היה מהמעפילים על האקסודוס לפני קום המדינה. יש הרבה קווי דמיון בין גאולת מצרים לגאולת ישראל בדורות האחרונים, וכבר אמר ירמיהו:

" לָכֵן הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה' וְלא יֵאָמֵר עוד חַי ה' אֲשֶׁר הֶעֱלָה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: כִּי אִם חַי ה' אֲשֶׁר הֶעֱלָה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ צָפון וּמִכּל הָאֲרָצות אֲשֶׁר הִדִּיחָם שָׁמָּה וַהֲשִׁבתִים עַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבותָם:"

ר' עקיבא וחבריו-על ליל הסדר שלהם מסופר בהגדה- לפחות על פי אחת הגרסאות הם דברו על המרד ברומאים, כי זה היה ה"יציאת מצרים" שנצרכה בדורם. ראוי שגם אנחנו נזכור את המאבק של דורנו לחירות-את נס הציונות וגם את האתגרים שעוד נכונו לה.

אז חג שמח לכולם, ושנדע ונשכיל לשמור על חירותינו האישית והלאומית.

שלכם,

אברום